#AwasBeritaPalsu

March 25, 2022by admin
https://mybuahpinggang.com/wp-content/uploads/2022/06/276142835_1156695085140100_7167360111336798776_n.jpg
Tahir disahkan menghidapi penyakit buah pinggang kronik oleh Doktor pakar sejak 6 bulan lalu. Tahir telah dinasihatkan untuk lakukan persediaan rawatan dialisis.
Kebetulan Tahir ternampak beberapa iklan di laman sosial mengenai produk serta kaedah rawatan yang mampu menyembuhkan penyakit buah pinggang. Saudara dan kawan-kawan pun ada syor macam-macam ubat alternatif kepada Tahir..
Setelah beberapa bulan ambil produk alternatif, bukan sahajaTahir kerugian wang ringgit, tetapi keaadaan kesihatan semakin teruk.Tahir dimasukkan ke wad kecemasan apabila sukar bernafas, kaki bengkak dan muntah-muntah. Akhirnya,Tahir akur dan setuju untuk mulakan rawatan dialisis. Setelah beberapa minggu lakukan rawatan dialisis, Tahir rasa semakin sihat.
Amat penting untuk para pesakit serta penjaga pesakit buah pinggang kronik untuk tidak percaya produk “overclaim” kesihatan dan “scammer” kesihatan. Ada yang “photoshop” gambar dan guna nama doktor pakar untuk iklan melakukan produk mereka. Berwaspada dengan berita-berita palsu mengenai penyembuhan penyakit buah pinggang. SIASAT dan RUJUK pada doctor pakar untuk memastikan kesahihan berita tersebut.
Pesanan juga kepada pihak yang menyebarkan berita palsu dan “overclaim”, HENTIKANLAH sebaran berita kesihatan palsu yang mendatangkan mudarat kepada para pembaca.

admin